Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

DataSource MenuList?

Vote:
 
Jag försöker sätta datasource på en menulist såhär: PageDataCollection pages = EPiServer.Global.EPDataFactory.GetChildren(MenuRoot, AccessControlList.NoAccess); MenuListControl.DataSource = pages; MenuListControl.DataBind(); pages innehåller 3 items innan databind körs men menulistcontrol innehåller 0 items efter att databind har körts? Jag provade samma kod på en pagelist och det fungerade utmärkt? Måste jag göra på något annat sätt med menulist?
#12287
May 31, 2005 12:01
Vote:
 
Is there any assignments to the MenuListControl in HTML code (datasource, pagelink, pagelinkproperty)? Make sure these are not set, and also make sure that no databind happens after MenuListControl.DataBind(); Frank :)
#13987
May 31, 2005 13:51
Vote:
 
Jag har inte lagt till datasource,pagelink eller pagelinkproperty i HTML koden för MenuListControl och det sker ingen databind efter att jag kört MenuListControl.DataBind();
#13988
May 31, 2005 14:42
Vote:
 
Vet inte ifall problemet är löst (det var ju ett tag sedan du postade inlägget), men jag fick ett svar från supporten som kan vara lösningen: "Det som skiljer MenuList från övriga listtyper är att den är byggd för som "underlag" till en annan lista. D.v.s. man matar MenuListan med ett träd och den visar alla sidor på nivå ett (rötterna i grenarna under startsidan). Sedan visas grenarna i sin helhet i en annan lista (med DataSource = MenuList:en)baserat på vilken nod som är vald i MenuList:en. I korthet: MenuList visar bara de sidor med indent-värdet är 1. Du får alltså gå igenom din PageDataCollection och sätta PageData.Indent = 1 på alla sidor." //Christer
#13989
Jan 26, 2006 9:45
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.