Try our conversational search powered by Generative AI!

Listningsproblem

Vote:
 
<%#getcount()%>> Har ett litet problem som jag inte vet hur jag skall komma runt. Jag har två st pagelistor som jag kopplar ihop för att presentera en Kategoriserad lista. Pagelistan som fungerar som Container object för den innre kan jag lägga till ett filter på men inte den som skall presentera barnen. Får ett felmeddelande som säger att objektet inte finns (ChildList). Någon som har nån förklaring till detta
#12091
Jun 14, 2004 9:47
Vote:
 
Problemet är att PageList inte har något event som körs för varje item som skapas i databind (ItemCreated eller liknande), så du kan aldrig komma åt instanser av nästlade kontroller i en PageList. Det du kan göra är att själv hämta resultatet som skickas in i den nästlade kontrollen, exempel: aspx: >

aspx.cs: protected PageDataCollection GetChildren(PageReference pageLink) { PageDataCollection pages = Global.EPDataFactory.GetChildren(pageLink); return pages; } I GetChildren() ovan skulle du kunna åstadkomma filtrering genom att hämta sidor med property search (dvs DataFactory.FindPagesWithCriteria), alternativt loopa igenom pages-kollektionen och ta bort icke-önskade sidor innan du returnerar resultatet. Kan tillägga, som alternativ till nästlade PageList-kontroller enligt ovan kan du åstadkomma samma resultat med en PageTree-kontroll, eller två länkade PageList-kontroller (reader/viewer). Fördelen med länkade kontroller är att de skapas när sidan laddas och du kan lägga till filter på samtliga kontroller.
#13626
Jun 16, 2004 20:32
Vote:
 
Ok det löser mitt problem. Man tackar för hjälpen : ) \\Richard
#13627
Jun 21, 2004 8:13
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.