Try our conversational search powered by Generative AI!

Arvet i de dynamiska egenskaperna - problem med arv

Vote:
 
Hej ! har ett litet problem med arvet i dom dynamiska egenskaperna. Jag har ett högerfält där man visar upp till fem stycken puffar eller vad man nu skall kalla det för. Dessa är av typen PageRef och visar pufftexten och en läs mer grej. Om jag har sidor i en trädstruktur (givetvis) där parent har t ex puffar men bara vill ha en på child sidan så går inte detta om man. Väljer man att inte länka så visas det du definierat på parent sidan. Någon idé om hur man kan komma runt problemet. Man skulle kunna sätta en property som angav om den skall ärva eller ej. Men jag tycker att det blir lite för strulit för användarna.
#12098
Jun 24, 2004 8:50
Vote:
 
Hmm vad jag vill försöka att förklara är att jag skulle vilja kunna bryta arvet på en viss nivå genom att välja t ex välja ingen länk till sida .
#13645
Jun 24, 2004 9:32
Vote:
 
Det är ett önskemål att kunna ha tre tillstånd på en dynamisk egenskap (värde, inget värde/arv och inget värde/sluta arv), det är dock inte helt enkelt varken grafiskt eller tekniskt - vi har försökt ;-) Det som återstår är som du säger en separat egenskap som man använder för att bryta arv, eller utvecklar en egen egenskapstyp för t ex sidlänkar som har fler tillstånd.
#13646
Jun 24, 2004 13:42
Vote:
 
Tänkte fixa det på det sättet. Men visst hade det varit bra att bara checka bort arvet :)
#13647
Jul 06, 2004 16:47
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.