Try our conversational search powered by Generative AI!

Formattera formulärelement genom kod

Vote:
 
Jag har provat att modifiera formulärkontrollen så att vissa typer av formulärelement (t.ex. checkbox eller radiobutton) får specifika css-klasser automatiskt genom att iterera över Cells kollektionen och sedan Fields kollektionen inom den och sedan ändra FieldClass egenskapen på aktuellt field till den css-klass jag vill ha. Detta görs i kontrollens PreRender event. Allting verkar gå bra men när kontrollen rendreras finns det ingen klass satt på dessa element (input-taggar). Kan man inte göra det jag försöker göra eller gör jag det på fel sätt?
#12079
May 25, 2004 12:02
Vote:
 
Du är inne på rätt spår. En liten detalj dock... webkontrollerna som utgör formulärelementen skapas i CreateChildControls, som körs före PreRender. Det innebär att det är för sent att påverka elementen i PreRender. Föreslår att du gör en egen klass som ärver från PropertyForm. I klassen gör du sedan override på CreateChildControls, enligt följande: public override void CreateChildControls( string renderType,System.Web.UI.Control container) { if (renderType == "default") { SetupForm(); // // Form loaded. Do any changes to this.Form.Cells etc here... // this.Form.CssClass = this.CssClass; this.Form.CreateControls( container ); CreateFormButtons( container ); } else { base.CreateChildControls(renderType,container); } }
#13612
Jun 17, 2004 9:48
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.