Try our conversational search powered by Generative AI!

Får ikke tak i event i custom user control

Vote:
 
Hei ! Har en user control med en repeater og en datagrid. Repeateren inneholder alfabetets og brukes til å kunne velge elementer fra datagriden sortert på bokstaver(letter based paging). Når man trykker på en bokstav i alfabetet skal bare elementer som begynner på denne bokstav vises i datagrid. Dette virker fint utenfor EpiServer. Når jeg bruker denne user controlen i en template side går det bra ved Page_Load. Da vises alle elementer i listen. Så velger jeg en bokstav og Page_Load i templaten kalles, men ikke ItemCommand til usercontrolen jeg prøver å kalle. Er det noen som har noen ideer på hva jeg har glemt, gjør feil??? Odne :->
#12080
May 25, 2004 21:47
Vote:
 
Har du satt AutoEventWireup=False (default i EPiServer) i aspx/ascx sidan? I så fall måste du själv se till att eventet kastas genom att registrera det i metoden InitializeComponent() på det sätt som redan säkert görs av Page_Load eftersom den fungerar. Koden bör se ut ungefär så här ControlVariable.ItemCommand += new System.EventHandler(ControlVariable_ItemCommand);
#13613
May 26, 2004 8:39
Vote:
 
If the DataBind(); function on a page are executed, all the child controls of that page/uc will allso do a DataBind();. If a datagrid are refreshed, by eg. a call to databind(), any pending events on the items, will not be executed. Wonder what you would do if you need to get any episerver properties for the page.. as i recall, that needs a DataBind();... I could be wrong thou.
#13614
Jan 17, 2007 17:56
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.