Don't miss out Virtual Happy Hour today (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Skapa länkar till sida ?

Vote:
 
Hej ! Jag undrar om det är möjligt att automatiskt skapa länkar i en förvald katalog när man publicerar en ny sida av speciell typ. Någon som har en aning om var man skall börja rota eller några förslag ?
#12053
Feb 18, 2004 8:34
Vote:
 
Du får nog förtydliga vad du menar med att skapa länkar i en katalog, pratar vi filer på disk någonstans eller en listning på en sida eller... Skall du aktivt utföra någonting vid en publicering har du Global.EPDataFactory.PublishedPage event:t, vill du däremot söka efter sidor av en viss typ på någon sida så har du PropertySearch webbkontrollen (alternativt Global.EPDataFactory.FindPagesWithCriteria om du vill jobba programmatiskt).
#13580
Feb 18, 2004 9:47
Vote:
 
OK skall försöka Kunden vill ha en en listning som dom kallar för Från A till Ö. Grejen är att under denna mapp kommer det inte att ligga några sidor utan endast länkar till sidorna som kan ligga var som helst. Det jag tänkte var att man kunde fixa denna länkning automatiskt så slipper man skapa en länk uner katalogen Från A till Ö manuellt. Detta skulle man då fixa i Global om jag inte har fel. Givetvis med någon propery som flaggar för att den skall länkas in under en annan katalog också.
#13581
Feb 19, 2004 8:47
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.