Try our conversational search powered by Generative AI!

Generere ny bruker/rettigheter via kode

Vote:
 
Jeg trenger et eksempel på hvordan det går an å opprette en ny bruker via kode, og gi denne eksplisitte publiserings rettigheter til en "personllig mappe" i tre-strukturen ved opprettelse. Jeg kan eventuelt benytte selv-registrerings funksjonen i EPiServer, men i tillegg til å bare opprette brukeren trenger jeg å gi denne tilgangsrettigheter som er unike for denne brukeren. Jeg kan altså ikke legge alle selvregistrerte brukere i samme gruppe. Alt dette bør skje i bakgrunnen ved registrering...
#11982
Aug 22, 2003 15:03
Vote:
 
Om du skapar en speciell sida för användaren kan du ge gruppen Creator-rättigheter i EPiServer vilket automatiskt översätts till användaren som skapar sidan.
#13489
Aug 22, 2003 15:11
Vote:
 
Det løser ikke helt problemet mitt... Saken er den at jeg får opprettet en ny bruker, samt en ny side, men denne siden er ikke knyttet til brukeren på noe vis. Det jeg trenger er å gi en bruker diverse rettigheter på en side fra koden. Jeg har prøvd med eksempelvis: PageData newPage = Global.EPDataFactory.GetDefaultPageData(oCurrent, STD_WEB_PAGE_TYPE_ID); ..... newPage.ACL.Add(sid,(AccessLevel.Publish)); Dette ser ikke ut til å fungere. Et alternativ kan eventuelt være å opprette den nye siden med brukeren som innlogget bruker, men hvordan setter jeg i tilfellet dette?
#13490
Aug 25, 2003 12:35
Vote:
 
Did you solve this problem? I want to do then same thing! /Håkan
#13491
Jan 27, 2004 8:32
Vote:
 
It's not possible! Only way is to make the user Creator of the page, the user has to Create his/hers own page some how. /Håkan
#13492
Jan 27, 2004 13:53
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.