Try our conversational search powered by Generative AI!

Epi Scheduler Hänger sig!

Vote:
 
Någon mer än jag som har det problemet? Det som gör det hela lite mer intressant är att enligt windows så körs tjänsten. Jag tror att det är en känd bugg men jag skulle vilja bli av med den...
#11222
Feb 09, 2005 13:27
Vote:
 
Vi får precis samma problem ibland, då måste jag starta om scheduler-tjänsten.
#11578
Mar 07, 2005 10:42
Vote:
 
Det gör jag med men, men det hjälper ju bara en liten stund. Får även meddelande om att tjänsten inte är i gång (fast den är det) i admin-läget. Någon som har ett annat förslag?
#11579
Mar 07, 2005 10:55
Vote:
 
EP borde väl ha ett... Något jag har funderat på är att ofta efter att vi har updaterat servern på något sätt och bootat om eller startat om IIS så tappar episerver kontakten med Epi Scheduler. Epi Scheduler är som sakt ovan fortfarande startad men det är som att de tappar bort varanndra. Jag kan inte se annat än en bugg som .
#11580
Mar 15, 2005 14:21
Vote:
 
Vi har precis samma problem och ser också gärna att det kommer en fix på detta. Vi har haft problemet sen vi startade med EPiServer för några år sen. Det ser som sagt ut som att tjänsten körs men i själva verket har den stannat och man får manuellt starta om den. Ibland även IIS:en för att den ska sparka igång. Mvh jessica Melin HP Invent
#11581
Mar 23, 2005 10:00
Vote:
 
Vore tacksam om någon på EPiServer kan kommentera detta, vi har fortfarande samma problem med detta trots uppdatering av systemet. hälningar Mats Edlund SKB
#11582
Oct 02, 2006 10:45
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.