Try our conversational search powered by Generative AI!

DHTML-editorn håller ej måttet?

Vote:
 
Många redaktörer har haft problem med ActiveX varianten vad gäller att formatera/ta bort formatering av text. I hopp om att detta hade förbättrats i den nya DHTML-varianten av editorn installerade jag 4.30RC1 men problemen kvarstår fortfarande?! Exempel: 1. Skriver in en rubriktext 2. Markerar denna text och formaterar som rubrik (heading1) 3. Gör en radbrytning och fortsätter skriva vad som ska bli brödtext (som när jag skriver formateras enligt heading1) 4. Markerar denna nya text och väljer att formatera enligt t.ex. heading3. Den nya texten formateras då på detta vis:

min brödtext

. Förväntat resultat borde väl vara

min brödtext

? 5. Markerar jag åter min brödtext och väljer "Tag bort formatering" resulterar detta i :

min brödtext

. Förväntat resultat borde väl bli
min brödtext
? 6. Markerar jag efter detta all text, inklusive rubriken, och väljer "Tag bort formatering" resulterar detta i att ytterligare två
-taggar läggs till i början av texten, dessa avslutas i slutet av hela texten men ingen av de tidigare heading-taggarna försvinner? Ingen tidigare formatering tas alltså bort. Har jag missat något eller är det fler som har formateringsproblem med editorn?
#17265
Apr 16, 2004 10:50
Vote:
 
Problemet du beskriver är nytt i 4.30 då vi infört stöd för att hantera H1,H2 etc vilket inte funnits förut. Det stora skillnaden är förstås att man via CSS kan styra så inte bara klassen ska sättas (
) utan hela taggen skall ändras till tex H1. Dessa funktioner är under testning och kommer förbättras i både RC2 som kommer nästa vecka och till skarp release. "Tag bort formattering" jobbar tex fortfarande med klasser på taggar och har ännu inte stöd för H1 etc.
#17881
Apr 16, 2004 15:54
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.