Try our conversational search powered by Generative AI!

Öppna länk i nytt fönster

Vote:
 
Jag försöker skapa en ny sida i menyn som ska länka till en extern hemsida. Den ska öppnas i ett nytt fönster men detta verkar inte fungera. Jag har kollat bland kända buggar för den aktuella versionen (4.61) men hittade inget så jag undrar om någon annan stött på problemet? Skapar man en textlänk i ett redigeringsfönster så funkar det att öppna i nytt fönster utan problem.
#12971
Mar 16, 2007 13:14
Vote:
 
Används EPiServer.WebControls.Property för att rendera länken i din meny? /HAXEN
#15182
Mar 18, 2007 21:36
Vote:
 
Såhär skapar jag länken i menyn (PageTree): Länken går till en sida som i sin tur är konfigurerad att länka vidare till en extern sida som ska visas i ett nytt fönster. Själva länken fungerar men den visas i samma fönster.
#15183
Mar 19, 2007 10:40
Vote:
 
Ja och där finns ju ingen hantering av propertyn target på A-tagen. Använd i stället så kommer redaktören kunna bestämma om sidan skall öppnas i nytt fönster. Generellt skall man försöka använda propertykontrollen i möjligaste mån. Återanvändning är bra. Om det är någon funktionalitet man saknar kan man ju alltid ärva av EPiServer.WebControls.Property och göra sina justeringar där på ett ställe. MVH /HAXEN
#15184
Mar 20, 2007 9:33
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.