Try our conversational search powered by Generative AI!

Styra metadata i filhanteraren i 4.50?

Vote:
 
Hej Jag skulle vilja veta om det går att styra vilka metadata som skall vara ifyllda för filer i filhanteraren i 4.50? Vi skulle till exempel alltid vilja att redaktörer anger Titel och Beskrivning, men går det att göra obligatoriskt? MVH Mats Norgren
#12292
Jun 07, 2005 14:44
Vote:
 
Hej Mats! Jag märkte att detta inte fungerade i 4.50 så jag åtgärdade detta så att man from 4.51 kan ange både tvingande fält samt sätta fälttyp för ett fält. Följande rad visar ett exempel på hur man kan modifiera ett fält i exempelfilen /docrepository/summary.config :
#13996
Jun 30, 2005 17:39
Vote:
 
Hej Linus Jag är inte så initierad i 4.50 utan vi kör på 4.31, men vi funderar på att uppgradera. Vad gäller xforms har jag en viss kunskap. Jag tolkar ditt svar som att: i EPi 4.51 kan man ange att ett fält i filhanteraren (metadatat) kan göras obligatoriskt. Rätt? Isf kan vi överväga att uppgradera till den versionen. Det exempel du visar, kan du berätta lite mer om vad det gör? Är det något jag som programmerare måste modifiera i ascx/aspx-filer för att det skall få genomslag? Eller går det att sätta true/false i admingränssnittet? MVH Mats Norgren
#13997
Aug 30, 2005 10:32
Vote:
 
Hej igen Mats! Som jag nämnde i mitt tidigare svar så kan du ändra direkt i filen summary.config som ligger i katalogen docrepository som tillkom i 4.50. I filen finns ett xform sparat och det är det som används för att kunna redigera metadata. Det är fritt fram att modifiera detta till exempel genom det exempel som jag nämnde ovan för att göra ett fält tvingande. Just funktionaliten som gör ett fält i denna fil tvingande fungerar from 4.51.
#13998
Sep 01, 2005 17:43
Vote:
 
Antag att man lägger på en select lista i summary.config och vi sätter den till att värdet skall vara required="true". Hur kommer presentationen att ske för användaren att han/hon måste fylla i ett värde i samband med att de laddar upp ett dokument?
#13999
Sep 08, 2005 13:42
Vote:
 
Hej! Detta borde fungera men när jag grävde lite i det visade det sig att det finns en gui-bug som gör att man inte får upp metadataegenskaperna när man lägger till en ny fil i en katalog med egen metadatahantering. Denna finns som en högprioritetsbugg för EPiServer 4.60 (Issue #34069).
#14000
Sep 22, 2005 15:05
Vote:
 

Hej igen Linus

Jag sitter med samma problem fortfarande men vi håller på att uppgradera till CMS. Jag testade att fixa filesummary.config med detta tips "Antag att man lägger på en select lista i summary.config och vi sätter den till att värdet skall vara required="true"".

Det renderar inte ut någon kontroll i html-koden ens i CMS.

Är buggen fixad eller gör jag fel?

Har du exempelkod för xfoms-filen?

MVH

Mats

 

#19311
Apr 03, 2008 10:12
Vote:
 
#19312
Apr 03, 2008 10:12
Vote:
 
#19313
Apr 03, 2008 10:13
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.