Try our conversational search powered by Generative AI!

Mirroring - Tillat mottaker å hente koblinger fra andre kanaler + andre ressurser

Vote:
 
Jeg lurer på hva konkret denne settingen gjør. Har lest konfigurasjonsdokumentet for speiling, men finner lite spesifikk info der. Slik jeg har tolket innstillingen, betyr det at den mapper om linker til evt andre ressurser du måtte ha linket til, forutsatt at disse også speiles av en annen kanal. Jeg lurer på om dette stemmer eller ikke... I tillegg lurer jeg på hvordan speilingen håndterer alle filer og bilder som linkes til i f.eks. MainBody som IKKE speiles av andre kanaler. Jeg vet at speilingen tar med filer som er linket til i form av separate properties, men er usikker på om den også tar med filer man har linket til i Mainbody. Og i tilfelle hvordan dette håndteres. I tillegg lurer jeg på om speilingen håndterer at ulike filer finnes, med med felles navn. F.eks. "intro.gif" kan være en fil som ligger både under sidens katalog for siden med id 234, og en annen fil, med samme navn, som ligger under sidens katalog for siden 235. Kopieres disse som lokale resssurser for denne siden, og hvordan navngis disse i tilfelle?
#12477
Dec 21, 2005 9:55
Vote:
 
Mirroring does the same thing as export, it searches for references to files in both editors(mainbody) and properties of URL-type and then attaches them to the export. The complete URL is mirrored so "/upload/intro.gif" will be "/upload/intro.gif" on the destination also. Page folders is handled with a lookup table so files in the page folder are stored in the page folder at the destination (whatever the ID it gets). You understood the "Allow reciever to fetch links from other channels" correctly, if enabled we scan other channels imported pages (from the same source) if we cannot find a link in our own imported pages history.
#14338
Dec 21, 2005 13:29
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.