Try our conversational search powered by Generative AI!

hyperlänk i editor

Vote:
 
Finns den något sidegenskap som motsvarar editorns hyperlänkfönster om man är ute efter länkningsdelen. Som jag ser det finns typerna "sida" som du kan använda för att länka till en internsida i Episerver, URL till "sida/extern sida". Har någon ett tips på hur man får motsvarande hyperlänkfönstret där användaren kan välja att antingen länka till en internsida eller extern?
#12420
Nov 01, 2005 17:56
Vote:
 
"URL till sida/extern address" går att använda för att länka till både och. Om du kör 4.50 är det dock en bugg som gör att du inte kan länka internt. Hur du åtgärdar det finns i FAQ.
#14234
Nov 01, 2005 18:04
Vote:
 
Tack Ulrik för ditt snabba svar. Vi kör 4.50 och det är mycket riktigt som du påpekar den buggen. Jag kan använda den lösning som presenteras i FAQ, dvs och använda det gamla lämkverktyget. Dock påpekar Elektropost att den nya länkningsverktyget för 4.50 skall fungera om man uppgraderar till 4.51. Vi har kört två av de tre hotfixar som finns för 4.50(Hotfix 6 samt hotfix för editor), vi använder inte wsrp just nu varför vi inte brytt oss att lägga till denna. Det nya länkverktyget fungerar trots detta inte. Är enda alternativet att gå tillbaks till det gamla länkverktyget?
#14235
Nov 02, 2005 11:10
Vote:
 
Okej. Det är mer än vad jag känner till. Är väl ett problem med hotfixen i så fall. Kolla med supporten.
#14236
Nov 02, 2005 13:41
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.