Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Kalender och sök problem i redaktörsläge!

Vote:
 
Hej, Vi har ett litet udda fel på en av våra EPiserver installationer. Installationen är på ett kluster med windows 2003 server. Felet som uppstår för våra användare är att sök mallen och kalender funktionen inte gör "postpack" när den körs i edit läge. Dessa två mallar är exakt "Out of the box" från EPiServers grundinstallation, med endast design ändringar. Funktionerna är exakt lika som orginal. Fungerar på våra utvecklings maskiner. Körs däremot sök och kalender funktionen utifrån(som gäst) fungerar de korrekt. Är det någon som har ett tips på vad vi kan ha missat vid installationen.
#12446
Nov 17, 2005 18:17
Vote:
 
Jag har hittat vad som orsakar problemet och det är inga problem att återskapa på en orginal installation av EPiServer (jag har testat på version 4.50 samt en uppgr version 4.51, inga förändringar i kod). Om du i admin läget under robotsökningar slår på "Använd länkar som möjliggör för sökmotorer att indexera webbplatsen." får du precis de symtom jag beskriver på kalender samt sökmallen (som följer med vid installation). slår du av denna funktion fungerar mallar korrekt. Skillnaden är väl hur länken i byggs upp. Istället för www.foretaget.se/templates/page.aspx?id=1234 till www.foretaget.se/templates/page____1234.aspx vilket möjliggör att sidorna kan indexeras av sökmotorer. Tydligen ställer detta till på dessa mallar (vi har inte hittat något mer ställe än). Vilka kod förändringar behöver man göra för att dessa mallar skall fungera med ovanstående konfiguratioon.
#14267
Nov 24, 2005 9:15
Vote:
 
Tack för rapporten! Jag har återskapat detta beteende. Även om förhandsgranskaläge inte är byggt för att stödja all sorts logik på sidan så förstår jag att detta kan ses som ett underligt beteende för en redaktör. Jag har lagt upp detta i vårat ärendehanteringssystem som ärende nummer 43168. Jag tror dock att detta är ett problem som beror på EPiServers editläge så du får nog tills vidare gå ut till visaläget för att få detta att fungera.
#14268
Nov 30, 2005 15:10
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.