Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Utnyttja ImagePicker/URL-kontrollen i dynamiskt genererade sitor

Vote:
 
Jag försöker utnyttja en ImagePicker-kontroll i dynamiskt skapade sidor, typ diskussionsforum. Jag får hela tiden upp påloggningsrutan då användaren inte har adminstrator rättigheter i EPiServer. Är det någon som vet hur man gör?
#12025
Dec 17, 2003 16:13
Vote:
 
Länkveryget för filer ligger i edit läge eftersom man normalt inte vill släppa in användare där, ger ju fullständiga rättigheter att ladda upp filer i strukturen. Vill man släppa in användare ändå så får man öppna upp sökvägen säkerhetsmässigt i web.config till filen /edit/LinkImage.aspx.
#13540
Dec 19, 2003 16:51
Vote:
 
Tack för ditt tips. Jag har valt att lägga över nödvändiga webforms under templates, av samma skäl. Då fungerar det. För att säkerställa att inte obehöriga ändringar sker har jag begränsat åtkomsten för funktioner till att bara gälla inlägg och borttag av filer till sidans katalog för de användare som kommer åt sidan (högermenyn är förstås borttagen också). De kan alltså bara husera i den katalog som hänger med den dynamiskt skapade sidan. Jag har dock ett kvarstående problem. Det sökträd som visas i dialogen visar fortfarande den gemensamma upload-katalogen. Någonstans, troligen i koden för LnkEditor tas alltså inte hänsyn till att den gemensamma uploadkatalogen är oåtkomlig. Väljer man att öppna den får man en krasch. Lite synd på en annars elegant lösning.
#13541
Dec 22, 2003 10:04
Vote:
 
Skicka gärna kraschdumpen till oss på supporten så kan vi ta en titt och ev. göra något åt saken.
#13542
Jan 05, 2004 12:14
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.