Don't miss out Virtual Happy Hour this Friday (April 26).

Try our conversational search powered by Generative AI!

Får inga alternativ under "Formatera stycke"

Vote:
 

Hej,

Detta känns som en väldigt enkel fråga men hittar verkligen inte mitt fel. Jag har definierat en css för editorn där jag bland annat har några klasser definierade (.heading1, .heading2...). Ingen av dessa dyker upp under "Formatera stycke" när jag högerklickar i editorn. Vad är det som kan vara fel?

Tacksam för snabbt svar.

Tack,

--Tomas

#22663
Aug 11, 2008 16:00
Vote:
 

Tillägg till ärendet. Versionen som används är EPiServer 4.61.

--Tomas

#22665
Aug 11, 2008 16:01
Vote:
 

Lite svårt att säga vad som är fel baserat på den info du ger. Dyker formateringarna upp i editorns tillvalsmenyer, eller är det bara när du högerklickar i editorn som de saknas? 

Hur man konfigurerar editorns formateringslista finns bl a beskriven i Administratörshandboken (4.60) s 55-56, du hittar den här: http://world.episerver.com//Documentation/Items/Manuals/EPiServer-CMS/Administrator-Manual-EPiServer-460/

Kanske du kan få någon vägledning till problemet där.

#22676
Aug 12, 2008 9:13
Vote:
 

Hittade lösningen själv efter ett febrilt letande på nätet. Vet fortfarande inte vilken officiell dokumentation följande står i men skulle vara intressant att veta.

För att få klasser att dyka upp behöver man lägga till egenskapen "EditMenuName" i sin css-klass (i sin editor.css). Till exempel ser min h1/.Heading1 ut så här:

h1, .heading1 {
  font-size: 210%;
  font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
  font-weight: normal;
  letter-spacing: -1px;
  background:#fff;
  color:#666;
  margin-bottom: 8px;
  EditMenuName: Heading 1;
}

Vilket gör att när man högerklickar i editorn får man nu upp "Heading 1" som ett alternativ under "Formatera stycke".

Nu slipper förhoppningsvis andra leta som jag.

--Tomas

#22677
Aug 12, 2008 9:16
Vote:
 

Tack Andrea, fast jag hade redan hittat det. Fattar inte hur jag missade det när jag gick igenom dokumentationen. Nu vet jag vilket officiellt dokument som det finns i.

 

--Tomas

#22678
Aug 12, 2008 9:19
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.