Try our conversational search powered by Generative AI!

Statistikverktyg

Vote:
 
Är det någon som har tips på ett bra och användarvänligt statistikverktyg?
#11184
Jun 22, 2004 11:08
Vote:
 
Vi använder sedan i höstas Nedstat som är ett statistikverktyg online. Fungerar så att man tecknar ett abonnemang på mätning av tre, tio eller tjugo sidor (kan kompletteras). Fördel - fungerar bra, lätt att administrera själv, nackdel - mäter inte hela webbplatsen, mäter inte besökare utan sidvisningar. Webbplats www.nedstat.co.uk.
#11507
Jun 22, 2004 15:46
Vote:
 
Har fått en demo av en modul som finns till EPiServer. Den utvecklas av Vizzit - www.vizzit.se Verktyget är helt klart värt att titta på. Annars kör vi Webtrends nu som fungerar ok förutom att det har lite för mycket funktioner :-)
#11508
Jul 01, 2004 10:58
Vote:
 
Hej! Vi har lagt upp weblog expert vilket än så länge verkar vara ett mycket prisvärt alternativ. Finns även som lite version och är gratis men med tanke på att fullversionen "bara" kostar USD 75 så är det värt att satsa på den från början. Finns en mängd bra finesser och spårbarhet ner på filnivå. http://www.weblogexpert.com Thomas
#11509
Dec 10, 2004 11:13
Vote:
 
Vi änvänder också weblog expert, det är väldigt snabbt och enkelt att jobba med. Sedan kör vi även Advanced Text Replacer för att göra loggarna lite mer begripliga. Det vill säga, byta ut id nummer mot vettiga namn. http://www.adreplace.com/ Den funktionen finns väll inbyggd från Epi version 4.30 ? Jimmy
#11510
Dec 10, 2004 11:57
Vote:
 
Vizzit är helt OK - mkt bra statisitk för marknasändamål - det är ju dit statisiken skall, för att fatta rätt beslut. WebTrends är ett mkt tungt system som ger dig altt, både marknads- och tekniska siffror. Kräver dock en anpassning. Vill du igång sanbbt, se hur många besökare dina sidor haft enligt strukturen, se vad besökaren kommer ifrån etc... Kör Vizzit. joakim.dahl@goteborg.com 0702-09 13 91
#11511
Jun 14, 2005 12:41
Vote:
 
Tack för era tips. Vi "kör" Vizzit på eskilstuna.se sedan cirka ett halvår tillbaka. Vi är nöjda med valet och en av fördelarna med Vizzit är att vi enkelt kan decentralisera statistiken, så att publicisterna i organisationen själva kan analysera sina siffror. //Anna Peldán, webbredaktör
#11512
Jun 14, 2005 13:57
Vote:
 
> publicisterna i organisationen själva kan analysera sina siffror. Intressant. Hur leverar ni siffrorna? Egen login för publicisterna? Vizzit "Rapportverktyg"? Klipp o klistra? Är det många här som kör Vizzit? Vi kan isf dela tips o trix samt lobba mot Vizzit att bygga in fler funktioner i kommande versioner.
#11513
Jun 15, 2005 9:18
Vote:
 
Jag har tittat på Vizzit nu under en tid och det är onekligen ett mycket bra verktyg som dessutom går att ta del av direkt vid redigeringen av sidorna under en egen flik (bredvid "redigera", "visa" mm). Dock kommer vi inte att köpa in systemet (snarare hyra) då vi tyckte att kostnaden blev för stor. Mycket intressant att höra vilka lösningar andra har valt. Ska titta närmare på Webtrends som jag jobbat med tidigare samt weblog. /Nils Lundmark IKSU Sportcenter www.iksu.se nisse@iksu.se
#11514
Jun 15, 2005 14:47
Vote:
 
Jag har jobbat med EPiServer och webbstatistik i 4 år - följande har jag sett: LiveStats - fungerar ok med EPi, enligt min mening något för tunna rapporter Webtrends - kräver anpassning till EPi, har allt inom statistik, ta bara GeoTrends - se från vilka städer dina besökare kommer. Vizzit - fullt integrerat med EPi, ger en övergripande marknadsrapport, saknar dok stat från sökmotorstrafiken Bubblare: EpiServer 4.5 "stat server" Admeta WebsideStory
#11515
Jun 15, 2005 15:55
Vote:
 
Redaktörerna och publicisterna har samma login, dvs de kommer åt samma och all statistik och får på så sätt själva ansvara för sin statistik. De kan själva välja om de bara vill titta på en enstaka sida eller se all statistik. När vi introducerade Vizzit i organisationen hade vi en halvdagsutbildning för redaktörerna, där de fick mer kunskap om vad som döljer sig bakom rubrikerna i Vizzit. Redaktörer = oftast informatörer Publicister = enhetschefer, sekreterare, handläggare, förskolelärare, assistenter etc. //Anna Peldán
#11516
Jun 29, 2005 11:29
Vote:
 
Har suttit och provat Weblog Expert som någon tidigare nämnde men även Webalizer och AWStats. Fastnade för AWStats i kombination med EPiLogConverter för att få med de faktiska sidtitlarna. Gratis, relativt enkelt samt mycket utförlig statistik. AWStats hittar du här: http://awstats.sourceforge.net/ /Kristofer
#11517
Mar 27, 2006 15:15
Vote:
 
Det låter intressant, kristofer, kan du inte skicka ett mail till mig om jag kommer på frågor som behöver svar...? nisse@iksu.se Mycket tacksam på förhand...
#11518
Mar 28, 2006 13:29
Vote:
 
Hei - er det noen som har noen erfaring med google og epi? http://www.google.com/analytics/ Vi skal nå vurdere vizzit, livestats og google før vi bestemmer oss endelig. Takk Stian R.
#11519
Mar 29, 2006 12:44
Vote:
 
Vi i Kristianstads kommun www.kristianstad.se använder google analytics. Google analytics är scriptbaserat man lägger in ett script på varje sida som man vill ha statistik ifrån. Det är ganska enkelt i EPiServer då man bara behöver lägga in scriptet i usercontrollerna för de sidtyper som man vill ha med i statistiken. Jag registerade ett konto, lade till några användare och la in scriptet på ett par timmar. Man får en ganska bra och utförlig statistik, men det finns mer att önska bl.a. vad gäller den geografiska delen. Det finns heller inget grafiskt skal där man kan se hur många % som har klickat på var och en länk på en sida. Det har fungerat bra med undantag av en dag när google analyticsservern som samlar in statistiken låg nere. Då blev våra sidor extremt långsamma och sega. En annan nackdel är att man bara får statistik från den dagen man lägger in scriptet. Man kan alltså inte gå bakåt i tiden som med ett logganalysprogram. Av den anledningen kommer vi att komplettera analytics med Awstats. Jag såg Kristoffers tips om EPiLogConverter för att få fram de faktiska sidtitlarna. Jag har installerat EPiLogConverter och testat, men ej fått det att fungera. Jag får felet: Failed to parse configuration file. The following error occured: Connection string must be specified. Det är konstigt eftersom jag har plockat uppgifterna från web.config och angett dem exakt som i demo.xml. Jag har även använt samma koppling för att hämta data i andra sammanhang. Kanske finns det någon som har ett tips? MVH Magnus Lindstrand magnus.lindstrand@kristianstad.se Webmaster i Kristianstads kommun
#11520
Mar 29, 2006 17:00
Vote:
 
Vi använder Google analytics (eller Urchin som det hette förut) och våra redaktörer är mycket nöjda. Vi har byggt in den så att de enkelt kan få statistik för varje sida i Episerver. Använder dock inte deras hostade lösning utan kör software versionen på egen server. Denna är inte uppe i samma version som den som google hostar, men den skall snart släppas (säger de iallafall). Man slipper då segheten som många uplever med den hostade versionen. Jag har tyvärr inte lyckats få sidtitlarna att funka helt OK ännu, men skall lägga lite tid på det om några veckor. mvh /Tobias
#11521
Mar 30, 2006 11:01
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.