Try our conversational search powered by Generative AI!

EPiSERVER CMS 5 svåranvänt och buggigt i firefox, chrome och opera.

Vote:
 

Jag försöker strukturera upp ett skelett för en kampanjsida som ska bli live om två veckor, men det verkar som att EPiSERVER inte är mac-vänligt. Sitter på en relativt ny macbook pro. Har prövat alla möjliga webläsare. En kollega till mig har inga problem i firefox på sin pc som det verkar. Det som vanligtvis stör mitt arbete är när jag ska flytta på content. Då flyger jag neråt i oändligheten tills jag släpper det content jag håller i. Går inte att flyta på toolboxen utan att allt fryser fast. Kan inte deleta content heller.

Har prövat: firefox, chrome, opera.

Apple är ju ändå stora på marknaden nu, så jag förstår inte grejen med att hänga kvar i stenåldern med kompabiliteten?

Någon annan med samma problem och framförallt finns det någon med en lösnning?

#52282
Jul 14, 2011 14:44
Vote:
 

Förstår att det måste vara frustrerande att arbeta i! Dock så sitter du på en relativt gammal version och vi har faktiskt blivit mycket bättre på att stödja alternativa webbläsare i CMS 6 och framåt. 

Kanske dags att börja snegla på en uppgradering? 

#52292
Jul 15, 2011 1:46
Vote:
 

EPiServer CMS 5 R2 har bara officiellt stöd för Internet Explorer 6,7 samt begränsat stöd i Firefox 3. Dom två alternativen som finns är att uppgradera till CMS 6, det kan innebära en hel del jobb beroende på hur webbplatsen är byggd. Andra alternativet är att köra Boot Camp eller liknande på din Mac och installera Windows.

#52296
Jul 15, 2011 9:05
Vote:
 

Jag förstår, tänkte faktiskt att det kunde ha något med det att göra. Ville ju helst att det skulle gå att fixa i CMS5, då det inte verkar vara på gång någon uppgradering till CMS6 på min arbetsplats. Är nog enklast att boot campa Windows för tillfället. Tack för den hjälpen jag kunde få.

#52308
Jul 18, 2011 9:36
Vote:
 

Beroende på version av CMS 5 så är det relativt enkla uppgraderingar och jag skulle nog rekommendera att du pushar för att få till en sådan. Är det CMS5 5 r2 så är det mer eller mindre next next finish som gäller. Visst kan det förekomma saker som inte riktigt hänger med men eftersom cms 6 i grund och botten är mer en cms5 r3 så ska det inte vara så klurigt att få till. När det sen är fixat så lirar det bra i Firefox för mac. Chrome och Safari har några små buggar i cms 6 men men man klarar sig med FireFox

#52321
Jul 18, 2011 20:38
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.