Try our conversational search powered by Generative AI!

div-taggar istället för tables

Vote:
 
Hej, vår webbsidas layout är uppbyggd mha tabeller, vilket jag förstått ska vara dåligt ur tillgänglighetssynpunkt. Jag gjorde om layouten med div-taggar istället, och när det såg bra ut i min testmiljö så förde jag över filerna till produktionsmiljön. Där blev resultatet ett helt annat. Sidan verkade inte känna av div-taggarna överhuvudtaget, utan allt innehåll lades bara i en lång kolumn. Finns det någon inställning som man måste göra som jag kan ha missat?
#11120
Oct 12, 2007 13:42
Vote:
 
Hej, Jag skulle säga spontant att det är något du missat när du flyttat över filerna. Har du en kopia av produktionsmiljön som du jobbar på ska det inte vara några problem. Utan det är då förmodligen någon miss bara i vilka css:er du fått med över osv. Se även till att rätt css-filer är inlästa som styr layouten. Har du inte lika miljöer så var noga med att de filer du ändrat i är de som verkligen används på siten genom att titta i admin läget och på de pagetype som du ändrat vilke som egentligen används. Se till då att du kopierar in de nya på rätt ställe. Är det bara i själva framwork-filen du ändrat i så skulle jag ändå vilja säga att det är nått du har glömt någon css som inte blir rätt eller liknande. Hoppas det löser sig! Hör gärna av dig annars! Best Regards Eric Pettersson (EPiServer)
#11127
Oct 12, 2007 23:31
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.