Try our conversational search powered by Generative AI!

Redigeringarna slår inte igenom. Bugg i 4.40?

Vote:
 
Vi uppgraderade vårt intranät från version 4.30 till 4.40 i slutet på november förra året. Vi har inte stött på några större problem, men ganska tidigt upptäckte vi att när man redigerar en sida, gör förändringar och sedan väljer "spara och visa" eller "spara och publicera" så slår förändringen inte igenom. Tog det som en engångsföreteelse då det bara hände någon gång ibland, men nu på senare tid så har fenomenet dykt upp mer frekvent, eller så upplever jag det så bara för att jag på senare tid träffat redaktörer som tagit upp problemet. När man sparat och visat eller sparat och publicerat ett antal gånger, alternativt tömt editorn helt och hållet och börjat från början så slår förändringen tillslut igenom. Är det någon som känner igen problemet och vet vad det kan bero på?
#11224
Feb 11, 2005 10:50
Vote:
 
Hej! Även vi har detta problem ibland (i verson 4.21)och det beror på cachningen i Internet Explorer (om jag förstår din beskrivning rätt). Eftersom man nyligen har besökt den webbsida som man sedan redigerar så laddas den in från cache-minnet istället för att hämtas från servern. När man sedan väljer Spara och Visa så ser man inte förändringarna utan sidan ser ut som den gjorde innan redigeringen. När detta händer kan man göra så här; 1) Högerklicka på sidan när den är i visaläget. 2) Välj Öppna i Nytt fönster. 3) Håll ner CTRL och klicka på Uppdatera i webbläsaren. Då läses sidan in "på riktigt" och inte från webbläsarens cacheminne och man kan se hur sidan verkligen ser ut. Men det är helt klart störigt när det händer, speciellt för nya redaktörer som tror att de gör någonting fel. Med vänlig hälsning Susanne Nilsson Infomaster Trelleborgs kommun
#11583
Feb 16, 2005 13:14
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.