Try our conversational search powered by Generative AI!

Någon som uppgraderat 4.22 -> 4.40?

Vote:
 
Har precis uppgraderat fr 4.22 till 4.40. Men det verkar som jag missar något. En del sidtyper som borde vara med är inte med, t ex DocumentList. Eller den för att skapa PDFer... var hittar men dessa?? Dessutom får jag inte Officeintegrationen att fungera. Jag kommer så långt att knappen finns i Officeverktygen men när jag klickar på den för att spara till EpiServer så får jag en inloggningsruta. jag är admin... Någon som haft liknande problem? Tacksam för all hjälp! Mvh Jessica Melin Webbansvarig HP Invent
#11208
Dec 10, 2004 12:24
Vote:
 
Sidmallar kommer aldrig med i en uppgradering. Det är endast grundsystemet som uppgraderat. Tänk om ni hade haft en egenutvecklad mall med samma namn som den som ingår. Då hade er raderats. Det hade varit tråkigt. När det gäller sidmallar får man helt enkelt implementera dem manuellt. Har man tillgång till nedanladdning av programvaran kan man även ladda ner sidmallarna. Om inte, kontakta er leverantör. Angående Officestödet måste du installera programvara på klienten + att aktivera webbplatsen för publicering. Innan du gör det måste du ge dig själv rättigheter att överhuvudtaget använda office, det gör du under Åtkomst till funktioner i Adminläge. Handböckerna till EPiServer finns numer publikt på www.episerver.com. Välj "Om EPiServer" och "Dokumentation". Där finns handböcker för alla versioner. Läs gärna mer i Redaktörshandboken om Officefunktionen. Maria Hedlund
#11551
Dec 10, 2004 15:14
Vote:
 
Ang. officeintegrationen har jag kommit så långt att jag kan skapa en sida från ex. word. Rättigheter och login funkar utmärkt, men när jag vill spara sida skapas endast sidnamnet i epi, innehållet från word kommer inte med. Någon som stött på detta? mvh Örjan Johansson Högskolan Kristianstad
#11552
Dec 14, 2004 11:09
Vote:
 
Hej Men att editorn går att öka i storlek och att ikonen för rättstavning inte syns i editläge har väl inte med sidmallar att göra? Jag valt in dem i sidmallarna i Adminläge men de visas ändå inte. Vad gäller officestödet så har jag gjort allt du nämner men får ändå upp en inloggningsruta. Är det något mer vi ska tänka på? Jag hittar inte sidmallarna, jag har laddat hem uppgraderingen från er sida download men där finns inga sidmallar. /jessica
#11553
Dec 15, 2004 9:32
Vote:
 
Vi har samma problem med Office stödet. Jag har installerat och lagt till behörigheter enligt alla anvisningar men kommer inte förbi inloggningsrutan i wizarden när jag testar. Vi använder integrerad windowspåloggning. Någon som hittat lösningen på detta? mvh Lena
#11554
Dec 16, 2004 15:38
Vote:
 
Om ni har er EPiServer på Windows 2000 kräves att ASPNET kontot har "Act as part of the operating system". I nästa version (4.41) kommer stöd för automatisk Windows påloggning även i Office integrationen så denna automatiskt kan detektera att en sajt ligger i intranät zonen och då utnyttja att användaren redan är påloggad (om användaren är påloggad såklart). 4.41är planerad att släppas i slutet av januari. Maria Hedlund
#11555
Dec 16, 2004 15:43
Vote:
 
Den lösningen har inte hjälpt oss. Vi har samma problem fortfarande.
#11556
Dec 17, 2004 12:37
Vote:
 
Jag testade med att uppgrader en 4.22 till 4.40 och har ockå problem med office stödet. Sidan sparas men får inget innehåll, får också ett felmeddelande att sidan ej kan sparas.
#11557
Feb 01, 2005 8:14
* You are NOT allowed to include any hyperlinks in the post because your account hasn't associated to your company. User profile should be updated.